03.06.19 Filip Lemaitre

Tv-reclame werkt nog even

Ik moet nog altijd de eerste mens ontmoeten die echt happy wordt van een reclameblok op tv dat midden een spannende serie of guilty pleasure tv-show door het strot wordt geduwd van de kijker. Met uitzondering misschien van de aandeelhouders van de zender die de kassa horen rinkelen telkens er een reclameblok over het scherm rolt. Het is en blijft voor de kijker een pretbederver. Mochten we kunnen, we installeren allemaal een ad-blocker op onze tv zoals je er intussen op elke computer een vindt. Daarom ook kijken we liever uitgesteld zodat we die blokken kunnen doorspoelen. En lukt dit fast forwarden intussen minder en minder omdat commerciële zenders dit niet langer leuk vinden, dan maken we wel van de nood een deugd en lassen we een sanitaire stop in of een wandeling naar de koelkast.
10.05.19 Joop Koopman

Mikken op babyboomers met onroerend goed vereist gemengde aanpak

Of het nu commercieel onroerend goed of woningen betreft, marketeers die babyboomers willen bereiken doen er goed aan om zowel nieuwe als oude methodes te gebruiken.
03.05.19 Joop Koopman

Hightech-producten voor oudere babyboomers gaan voor enorme omzet zorgen

In de VS zullen hightech-producten en diensten voor mensen van boven de 60 in de komende twee jaar voor een jaarlijkse omzet van 20 miljard dollar garant staan. Digitale technologie wordt voor oudere volwassenen steeds makkelijker in het gebruik en belangrijker voor comfort en veiligheid in het alledaagse leven.
30.04.19 Filip Lemaitre

Dé oudere reiziger bestaat niet

“Helaas, we hebben geen resultaten gevonden” was het antwoord dat ik van Google kreeg op de zoekopdracht “busreizen benidorm overwinteren”. Het antwoord kon niet treffender zijn.
27.03.19 Joop Koopman

65-plussers zijn drijfveer van ‘langleven-economie’

In de komende decennia zullen consumenten van boven de 65 ideale consumenten zijn. Marketeers moeten daarom beter inzicht krijgen in hun behoeften en wensen.
21.03.19 Filip Lemaitre

Iedereen aan de e-shop

Elk jaar vinden meer Belgen hun weg naar de e-shop. Ze kopen vaker online en besteden er steeds meer. Het vertrouwen in e-commerce blijft jaar op jaar groeien en dat tekent zich al enkele jaren op rij duidelijk af in de cijfers. Ruim drie op vier van wie in België online gaat, plaatst ten minste één keer per jaar een bestelling in een e-shop. Jong en oud, mannen en vrouwen, arm en rijk, iedereen e-shopt.
25.02.19 Joop Koopman

In 2019 zijn babyboomers reislustiger dan ooit!

Onderzoek laat zien dat babyboomers al volop aan het plannen zijn geslagen voor hun reizen in het nieuwe jaar. Ze zullen veel meer besteden dan jongere generaties aan hun vakanties.
19.02.19 Filip Lemaitre

Ageless Athlete

Eind vorig jaar dook uit het niets het nieuws op dat de 52-jarige ex-wielrenner Andrea Tafi zijn rentree zou maken in het peloton in Paris-Roubaix in april van dit jaar. Dit exact 20 jaar nadat hij de helleklassieker won. Stilaan wordt het duidelijk dat de Italiaan beter deze challenge niet aan zijn bucket list had toegevoegd, nu geen enkele wielerploeg een plaatsje wil vrij maken voor deze gepensioneerde renner. Nochtans was Tafi overtuigd dat hij nog een rol van betekenis kon spelen, zijn oud-collega’s dachten meer aan een hardnekkige midlife bij de oud-winnaar van de kasseiklassieker.
23.01.19 Filip Lemaitre

Ageing is hot

“We are in a golden age for older people.” Dit zijn niet mijn woorden maar die van Carl Honoré in The Guardian*, auteur van de bestseller ‘In Praise of Slow’ over de Slow Movement die begin deze eeuw de kop opstak. Vandaag trekt hij met zijn laatste boek ‘B(older): Making the Most of Our Longer Lives’ van leer tegen ‘Ageisme’ of leeftijdsdiscriminatie waarvoor hij de wereld rondreisde om met zeventigers, tachtigers en ouder te praten die zich niet neerleggen bij het dogma van ouder worden.
07.01.19 Joop Koopman

Babyboomer marketing vereist allereerst een beroep op de emoties

Subjectiviteit in reactie op reclame boodschappen speelt een steeds grotere rol naarmate de consument ouder wordt. Dat betekent dat babyboomers en vijftigplussers allereerst op een emotioneel niveau moeten worden aangesproken.

Pagina's