22.06.18

50-plussers zijn fan van online banking

Naar aanleiding van de 30ste verjaardag van Plus Magazine organiseerde Roularta Research een grootschalige lezersenquête over de redactionele pijlers van het magazine. Vijftigplussers zijn alerte investeerders. Vooral verzekeringen (38%), beleggingen (30%), aandelen (21%) en vastgoed (21%) zijn populaire financiële producten waarin ze investeren.

Lees verder en ontdek nog meer resultaten. 

11.06.18 Filip Lemaitre

Vloggende plussers

In mijn vorige blogpost had ik het nog over micro- en zelfs nano- influencers die zo vol zijn over een product, service of merk dat ze dit ook spontaan gaan delen met hun netwerk. Zonder tussenkomst van marketeers die influencers inhuren om hun merk in de spotlight te plaatsen en desnoods de hemel in te prijzen. Merken kunnen zich geen betere ambassadeurs inbeelden dan deze authentieke influencers, zeker voor wie rijpere en ervaren consumenten wil bekoren en verleiden.
04.06.18

50-plussers zijn actieve levensgenieters

In mei organiseerde Roularta Research een korte enquête bij de lezers en abonnees van Knack rond vrijetijdsactiviteiten. Wat zijn hun favoriete bezigheden tijdens daguitstappen? Waar halen ze hun inspiratie?

10.05.18

Vijftigplussers zijn energiebewust

Naar aanleiding van de 30ste verjaardag van Plus Magazine organiseerde Roularta Research een grootschalige lezersenquête over de vijf redactionele pijlers van het magazine: maatschappij, financiën, vrijetijdsbesteding, gezondheid en lifestyle. Bijna 3000 lezers, ouder dan 50 jaar, hebben hun mening over deze brede waaier van onderwerpen gedeeld. Vanaf het verjaardagsnummer van 24 mei bespreekt de redactie de resultaten van deze enquête in de verschillende edities tot eind van dit jaar. 

Een gezonde leefomgeving is belangrijk, ook vijftigplussers hechten veel belang aan milieu en duurzaamheid.

Lees verder en ontdek alvast enkele resultaten!