10.03.18 Filip Lemaitre

Een nieuwe levensfase vraagt naar nieuwe merken

Jongeren daten en flirten tot ze de ware Jacob of Jacoba ontdekken om vanaf dan elkaar eeuwig trouw te blijven. Waarom zou dit niet opgaan voor merken? Het lijkt toch logisch dat jongeren vlinderen tussen merken tot ze op een dag het merk van hun leven ontdekken die ze dan eeuwig trouw blijven. Intuïtief nemen we dus aan dat merktrouw toeneemt met de leeftijd.
26.02.18

Generation Infinity

De samenwerking tussen generaties is meer dan ooit belangrijk. Want in een complexe wereld, die alsmaar sneller draait en waar er weinig tijd is om stil te staan bij dingen, is ervaring koppelen aan een ongebreidelde zin voor innovatie waarschijnlijk de magische formule.
23.02.18 Filip Lemaitre

Naam gezocht?

Eerst leren, dan werken om tenslotte in de laatste fase te rusten, stemt niet langer overeen met het leven van de babyboomer. Hierdoor ontstaat er een nieuwe levensfase. Zolang er sprake was van drie verschillende levensfases had je kinderen en jongeren die leerden, volwassen die werkten en ouderen die tenslotte op rust gingen. Maar nu er vier levensfases zijn, ontbreekt er een naam in het rijtje. Hoe noem je hen die gestopt zijn met werken maar nog niet op rust zijn?
15.01.18

7 tips voor geslaagde seniorenmarketing

Wanneer we de term babyboomers horen, denken we meteen aan grootmoeders en -vaders die met pensioen zijn. Het tegengestelde is echter waar.
13.12.17

Verlos ons van die blinde marketeers

Ik ben een actieve 69-jarige en ik hoor dat tal van adverteerders – nog altijd – weinig aandacht besteden aan mij en mijn leeftijdsgenoten, want de perceptie leeft dat 60-plussers toch niet meer veranderen van merken en levenswijze. Ze doen maar, denk ik dan, maar tegelijk heb ik zoiets als leedvermaak: beseffen ze wel welke kansen – en omzet – ze missen?
01.12.17 Filip Lemaitre

Babybloomers

Wie aan starters of beginnende ondernemers denkt, ziet een jonge ambitieuze man of vrouw voor zich die zich van ’s morgens tot ’s avonds dubbel plooit om een eigen zaak uit de grond te stampen. Het beeld van de hipster met een macbook voor zich in een trendy koffiebar loert om de hoek. Startersinitiatieven richten zich dan ook vooral op hen en niet op de vijftiger die aan een carrière als ondernemer begint.
29.11.17 Filip Lemaitre

Vijftigers en zestigers aan de elastiek van jongerencultuur

Leeftijd is niet in alle gevallen nog langer een efficiënte parameter om te segmenteren. De verschillen tussen leeftijdssegmenten vervagen omdat lifestyle meer en meer generaties overstijgt.
23.11.17 Filip Lemaitre

50+ is een leeftijd, geen marktsegment

Dé babyboomer an sich bestaat niet net zoals dé jongere of dé vrouw of dé Vlaming of dé allochtoon of welke groep dan ook niet met ‘dé’ te vatten is. Mensen horen graag ergens bij op voorwaarde natuurlijk dat ze zelf mogen uitmaken bij wie ze wel of niet aansluiten. Wie zich niet kan identificeren met de groep, is niet bereid om achter hun vlag te lopen.
20.11.17 Joop Koopman

Bied babyboomers in winkels iets extra's

Babyboomers doen niet onder voor jongeren als het gaat om webwinkelen of online informatie zoeken over producten. Wel houden babyboomers nog steeds van een persoonlijke benadering – en die vinden ze alleen in ‘ouderwetse’ winkels. Die zouden wel iets extra’s mogen bieden…
14.11.17 Joop Koopman

Bucketlist babyboomers: reizen, reizen en reizen

Ook babyboomers hebben een ‘bucketlist’; een lijstje waarop staat wat ze kostte wat het kost nog willen doen, zien of beleven. Voor 50-plussers staan bijzondere reizen bovenaan dit ultieme verlanglijstje

Pagina's