20.08.19 Filip Lemaitre

Winkelen bij Jumbo is nu ook kletsen

Dat de retail door woelig water gaat, is een open deur voor de tigste keer intrappen. Tal van retailexperts waren me hiermee al voor. Er is de strijd tussen de stenen winkel en de online shop die voor onrust zorgt binnen de retail maar ook internationale prijsbrekers samen met nieuwe spelers knabbelen aan de marges en gaan met de klanten aan de haal van de traditionele spelers. Retailers die vandaag hun deel van de koek willen behouden, moeten creatief en innovatief uit de hoek komen en op zoek gaan naar nieuwe concepten en nieuwe diensten waarmee ze de consument van vandaag en morgen zullen mogen bedienen.
12.07.19 Filip Lemaitre

Nieuwe ouderen lassen een GAP-jaar in

Jongeren die een GAP-jaar inlassen voor, tijdens of na hun studies, daar kijken we al lang niet meer van op. Ze maken een wereldreis waar toeval de bestemming en de invulling bepaalt. Onderweg zoeken ze wel een job als de centen opgebrand zijn of gaan als vrijwilliger aan de slag in ruil voor kost en inwoon. Maar dat nu meer en meer ook veertigers en vijftigers, soms op de top van hun carrière er even de riem afleggen om ertussenuit te knijpen, daar kijken we vandaag nog altijd van op.
24.06.19 Filip Lemaitre

Age as Badge of Honour: tijd voor Insta-grannies en Granfluencers

De Forever-Young-beweging krijgt de wind van voren van top trend forecaster Marian Salzman in haar laatste trendrapport waarin ze pleit om vanaf nu ‘Age as a Badge of Honour’ te dragen. “We zouden fier moeten zijn op onze leeftijd in de plaats van ons hierover te schamen,” vertelde ze in een interview aan de Daily Mail*.
29.05.19 Filip Lemaitre

Tv-reclame werkt nog even

Ik moet nog altijd de eerste mens ontmoeten die echt happy wordt van een reclameblok op tv dat midden een spannende serie of guilty pleasure tv-show door het strot wordt geduwd van de kijker. Met uitzondering misschien van de aandeelhouders van de zender die de kassa horen rinkelen telkens er een reclameblok over het scherm rolt. Het is en blijft voor de kijker een pretbederver. Toch blijven adverteerders geld pompen in tv-commercials omdat ze ondanks de aversie van de kijker de consument nog altijd kunnen beïnvloeden.
10.05.19 Joop Koopman

Mikken op babyboomers met onroerend goed vereist gemengde aanpak

Of het nu commercieel onroerend goed of woningen betreft, marketeers die babyboomers willen bereiken doen er goed aan om zowel nieuwe als oude methodes te gebruiken.
03.05.19 Joop Koopman

Hightech-producten voor oudere babyboomers gaan voor enorme omzet zorgen

In de VS zullen hightech-producten en diensten voor mensen van boven de 60 in de komende twee jaar voor een jaarlijkse omzet van 20 miljard dollar garant staan. Digitale technologie wordt voor oudere volwassenen steeds makkelijker in het gebruik en belangrijker voor comfort en veiligheid in het alledaagse leven.
30.04.19 Filip Lemaitre

Dé oudere reiziger bestaat niet

“Helaas, we hebben geen resultaten gevonden” was het antwoord dat ik van Google kreeg op de zoekopdracht “busreizen benidorm overwinteren”. Het antwoord kon niet treffender zijn.
27.03.19 Joop Koopman

65-plussers zijn drijfveer van ‘langleven-economie’

In de komende decennia zullen consumenten van boven de 65 ideale consumenten zijn. Marketeers moeten daarom beter inzicht krijgen in hun behoeften en wensen.
21.03.19 Filip Lemaitre

Iedereen aan de e-shop

Elk jaar vinden meer Belgen hun weg naar de e-shop. Ze kopen vaker online en besteden er steeds meer. Het vertrouwen in e-commerce blijft jaar op jaar groeien en dat tekent zich al enkele jaren op rij duidelijk af in de cijfers. Ruim drie op vier van wie in België online gaat, plaatst ten minste één keer per jaar een bestelling in een e-shop. Jong en oud, mannen en vrouwen, arm en rijk, iedereen e-shopt.
25.02.19 Joop Koopman

In 2019 zijn babyboomers reislustiger dan ooit!

Onderzoek laat zien dat babyboomers al volop aan het plannen zijn geslagen voor hun reizen in het nieuwe jaar. Ze zullen veel meer besteden dan jongere generaties aan hun vakanties.

Pagina's