22.06.18

Welke oplossingen zijn er voor de huisvesting van senioren?

De vergrijzing van onze samenleving is vandaag een onmiskenbare realiteit, die ons uitnodigt om onze manier van samenleven te heroverwegen om een betere integratie van ouderen mogelijk te maken. In Frankrijk worden de EHPAHD (établissements d’hébergement pour personnes âgées dépendantes) en andere woningcomplexen voor senioren steeds meer bekritiseerd en nieuwe senioren zijn er geen fan van.
18.06.18 Joop Koopman

Wonen in 2018: trends voor senioren en babyboomers

Voor 55-plussers worden verzorgingscentra steeds geavanceerder, steeds meer eigentijds; de branche past zich aan aan de wensen van de bewoners, die tegenwoordig veel mondiger en veel meer veeleisend zijn.
11.06.18 Filip Lemaitre

Vloggende plussers

In mijn vorige blogpost had ik het nog over micro- en zelfs nano- influencers die zo vol zijn over een product, service of merk dat ze dit ook spontaan gaan delen met hun netwerk. Zonder tussenkomst van marketeers die influencers inhuren om hun merk in de spotlight te plaatsen en desnoods de hemel in te prijzen. Merken kunnen zich geen betere ambassadeurs inbeelden dan deze authentieke influencers, zeker voor wie rijpere en ervaren consumenten wil bekoren en verleiden.
17.05.18 Joop Koopman

Auto's uitgerust met het nieuwste elektronische vernuft zijn essentieel voor babyboomers

Ouderdom komt met gebreken, dat is nu eenmaal zo. Maar babyboomers die zo lang mogelijk willen blijven autorijden hebben nu baat bij allerlei technische functies die dat veiliger en gerieflijker maken.
20.04.18 Filip Lemaitre

Geef 50+ micro-influencers

“Tot op vandaag zijn er weinig tot geen voorbeelden te vinden van 50+ influencer campagnes waarin bekende koppen hun online netwerk inzetten voor marketing doeleinden.” Dit was het antwoord dat ik kreeg van een all round PR-bureau dat een hele batterij social influencers ter beschikking heeft die tegen betaling over merken bloggen, vloggen en foto’s met hun netwerk delen.
10.03.18 Filip Lemaitre

Een nieuwe levensfase vraagt naar nieuwe merken

Jongeren daten en flirten tot ze de ware Jacob of Jacoba ontdekken om vanaf dan elkaar eeuwig trouw te blijven. Waarom zou dit niet opgaan voor merken? Het lijkt toch logisch dat jongeren vlinderen tussen merken tot ze op een dag het merk van hun leven ontdekken die ze dan eeuwig trouw blijven. Intuïtief nemen we dus aan dat merktrouw toeneemt met de leeftijd.
26.02.18

Generation Infinity

De samenwerking tussen generaties is meer dan ooit belangrijk. Want in een complexe wereld, die alsmaar sneller draait en waar er weinig tijd is om stil te staan bij dingen, is ervaring koppelen aan een ongebreidelde zin voor innovatie waarschijnlijk de magische formule.
23.02.18 Filip Lemaitre

Naam gezocht?

Eerst leren, dan werken om tenslotte in de laatste fase te rusten, stemt niet langer overeen met het leven van de babyboomer. Hierdoor ontstaat er een nieuwe levensfase. Zolang er sprake was van drie verschillende levensfases had je kinderen en jongeren die leerden, volwassen die werkten en ouderen die tenslotte op rust gingen. Maar nu er vier levensfases zijn, ontbreekt er een naam in het rijtje. Hoe noem je hen die gestopt zijn met werken maar nog niet op rust zijn?
15.01.18

7 tips voor geslaagde seniorenmarketing

Wanneer we de term babyboomers horen, denken we meteen aan grootmoeders en -vaders die met pensioen zijn. Het tegengestelde is echter waar.
13.12.17

Verlos ons van die blinde marketeers

Ik ben een actieve 69-jarige en ik hoor dat tal van adverteerders – nog altijd – weinig aandacht besteden aan mij en mijn leeftijdsgenoten, want de perceptie leeft dat 60-plussers toch niet meer veranderen van merken en levenswijze. Ze doen maar, denk ik dan, maar tegelijk heb ik zoiets als leedvermaak: beseffen ze wel welke kansen – en omzet – ze missen?

Pagina's