27.03.19 Joop Koopman

65-plussers zijn drijfveer van ‘langleven-economie’

In de komende decennia zullen consumenten van boven de 65 ideale consumenten zijn. Marketeers moeten daarom beter inzicht krijgen in hun behoeften en wensen.
21.03.19 Filip Lemaitre

Iedereen aan de e-shop

Elk jaar vinden meer Belgen hun weg naar de e-shop. Ze kopen vaker online en besteden er steeds meer. Het vertrouwen in e-commerce blijft jaar op jaar groeien en dat tekent zich al enkele jaren op rij duidelijk af in de cijfers. Ruim drie op vier van wie in België online gaat, plaatst ten minste één keer per jaar een bestelling in een e-shop. Jong en oud, mannen en vrouwen, arm en rijk, iedereen e-shopt.
08.03.19 Sylvie Mayi

Het vakantiegedrag van 55-plussers in kaart

Hoewel we steeds meer gewezen worden op de schadelijke gevolgen voor het milieu van vliegen, laten we dit transportmiddel toch nog niet meteen links liggen. Dat blijkt uit de grootschalige vakantie-enquête van Roularta Research. Ruim 2 op 3 55-plussers gaat immers met het vliegtuig op vakantie, op de auto (84%) na het populairste vervoermiddel op het vlak van reizen.

25.02.19 Joop Koopman

In 2019 zijn babyboomers reislustiger dan ooit!

Onderzoek laat zien dat babyboomers al volop aan het plannen zijn geslagen voor hun reizen in het nieuwe jaar. Ze zullen veel meer besteden dan jongere generaties aan hun vakanties.