Joop Koopman

Gepubliceerde artikelen

10.05.19 Joop Koopman

Mikken op babyboomers met onroerend goed vereist gemengde aanpak

Of het nu commercieel onroerend goed of woningen betreft, marketeers die babyboomers willen bereiken doen er goed aan om zowel nieuwe als oude methodes te gebruiken.
03.05.19 Joop Koopman

Hightech-producten voor oudere babyboomers gaan voor enorme omzet zorgen

In de VS zullen hightech-producten en diensten voor mensen van boven de 60 in de komende twee jaar voor een jaarlijkse omzet van 20 miljard dollar garant staan. Digitale technologie wordt voor oudere volwassenen steeds makkelijker in het gebruik en belangrijker voor comfort en veiligheid in het alledaagse leven.
27.03.19 Joop Koopman

65-plussers zijn drijfveer van ‘langleven-economie’

In de komende decennia zullen consumenten van boven de 65 ideale consumenten zijn. Marketeers moeten daarom beter inzicht krijgen in hun behoeften en wensen.
25.02.19 Joop Koopman

In 2019 zijn babyboomers reislustiger dan ooit!

Onderzoek laat zien dat babyboomers al volop aan het plannen zijn geslagen voor hun reizen in het nieuwe jaar. Ze zullen veel meer besteden dan jongere generaties aan hun vakanties.
07.01.19 Joop Koopman

Babyboomer marketing vereist allereerst een beroep op de emoties

Subjectiviteit in reactie op reclame boodschappen speelt een steeds grotere rol naarmate de consument ouder wordt. Dat betekent dat babyboomers en vijftigplussers allereerst op een emotioneel niveau moeten worden aangesproken.
24.10.18 Joop Koopman

Marketeers: zoek babyboomers online op, ook via video

Merken en hun marketeers staren zich blind op millennials als het gaat om marketing via sociale media. Maar babyboomers, met hun grote koopkracht, zijn inmiddels ook volop digitaal aanwezig. Vooral als het video betreft.
19.09.18 Joop Koopman

Babyboom-vrouwen willen óók nieuwe auto’s – en ze hebben de middelen

Marketeers missen de boot als ze welgestelde en avontuurlijke vrouwelijke babyboomers blijven negeren. Nieuwe auto’s worden steeds vaker gekocht door consumenten tussen de 55 en 64 jaar. Dat is al een aantal jaren zo in de VS, waar meer dan de helft van de bevolking boven de 50 is. Van de bijna 75 miljoen babyboomers is ruim de helft (meer dan 39 miljoen) vrouwelijk. Het is een feit dat vooral vrouwen de uitgaven bepalen. Vrouwen beheren de komende tien jaar een groot aandeel – van maar liefst 70 procent – van het besteedbare inkomen.
16.08.18 Joop Koopman

60-plus modellen krijgen een kans op de runway en als ‘influencers’

Nog niet zo lang geleden telde iemand van boven de 60, vooral een vrouw, niet meer mee in de modewereld, of je nu klant was of model. Maar de tijden zijn veranderd. 60 is het nieuwe 40, klinkt het.
18.06.18 Joop Koopman

Wonen in 2018: trends voor senioren en babyboomers

Voor 55-plussers worden verzorgingscentra steeds geavanceerder, steeds meer eigentijds; de branche past zich aan aan de wensen van de bewoners, die tegenwoordig veel mondiger en veel meer veeleisend zijn.
17.05.18 Joop Koopman

Auto's uitgerust met het nieuwste elektronische vernuft zijn essentieel voor babyboomers

Ouderdom komt met gebreken, dat is nu eenmaal zo. Maar babyboomers die zo lang mogelijk willen blijven autorijden hebben nu baat bij allerlei technische functies die dat veiliger en gerieflijker maken.

Pagina's