Joop Koopman

Gepubliceerde artikelen

24.10.18 Joop Koopman

Marketeers: zoek babyboomers online op, ook via video

Merken en hun marketeers staren zich blind op millennials als het gaat om marketing via sociale media. Maar babyboomers, met hun grote koopkracht, zijn inmiddels ook volop digitaal aanwezig. Vooral als het video betreft.
19.09.18 Joop Koopman

Babyboom-vrouwen willen óók nieuwe auto’s – en ze hebben de middelen

Marketeers missen de boot als ze welgestelde en avontuurlijke vrouwelijke babyboomers blijven negeren. Nieuwe auto’s worden steeds vaker gekocht door consumenten tussen de 55 en 64 jaar. Dat is al een aantal jaren zo in de VS, waar meer dan de helft van de bevolking boven de 50 is. Van de bijna 75 miljoen babyboomers is ruim de helft (meer dan 39 miljoen) vrouwelijk. Het is een feit dat vooral vrouwen de uitgaven bepalen. Vrouwen beheren de komende tien jaar een groot aandeel – van maar liefst 70 procent – van het besteedbare inkomen.
16.08.18 Joop Koopman

60-plus modellen krijgen een kans op de runway en als ‘influencers’

Nog niet zo lang geleden telde iemand van boven de 60, vooral een vrouw, niet meer mee in de modewereld, of je nu klant was of model. Maar de tijden zijn veranderd. 60 is het nieuwe 40, klinkt het.
18.06.18 Joop Koopman

Wonen in 2018: trends voor senioren en babyboomers

Voor 55-plussers worden verzorgingscentra steeds geavanceerder, steeds meer eigentijds; de branche past zich aan aan de wensen van de bewoners, die tegenwoordig veel mondiger en veel meer veeleisend zijn.
17.05.18 Joop Koopman

Auto's uitgerust met het nieuwste elektronische vernuft zijn essentieel voor babyboomers

Ouderdom komt met gebreken, dat is nu eenmaal zo. Maar babyboomers die zo lang mogelijk willen blijven autorijden hebben nu baat bij allerlei technische functies die dat veiliger en gerieflijker maken.
20.11.17 Joop Koopman

Bied babyboomers in winkels iets extra's

Babyboomers doen niet onder voor jongeren als het gaat om webwinkelen of online informatie zoeken over producten. Wel houden babyboomers nog steeds van een persoonlijke benadering – en die vinden ze alleen in ‘ouderwetse’ winkels. Die zouden wel iets extra’s mogen bieden…
14.11.17 Joop Koopman

Bucketlist babyboomers: reizen, reizen en reizen

Ook babyboomers hebben een ‘bucketlist’; een lijstje waarop staat wat ze kostte wat het kost nog willen doen, zien of beleven. Voor 50-plussers staan bijzondere reizen bovenaan dit ultieme verlanglijstje
06.11.17 Joop Koopman

Babyboomers moeten even wennen aan apps

De meeste babyboomers hebben nu ook smartphones, maar ze gaan er voorzichtiger mee om dan jongeren. Om 50-plussers te verleiden tot het gebruik van apps moeten marketeers een stapje extra doen.
03.11.17 Joop Koopman

Babyboomers: digiboomers!

Voor marketeers die nog steeds twijfelen aan de digitale vaardigheden van babyboomers (en senioren)… hier wat verrassende statistieken die het werkelijke verhaal vertellen.