19.03.19 Joop Koopman

Restaurants doen er goed aan om babyboomers niet te verwaarlozen

Millennials en mensen uit Generation Z krijgen haast alle marketingaandacht, maar als het gaat om klandizie voor restaurants en de horeca in het algemeen, zijn babyboomers nog steeds de meest koopkrachtige doelgroep.

08.03.19 Sylvie Mayi

Het vakantiegedrag van 55-plussers in kaart

Hoewel we steeds meer gewezen worden op de schadelijke gevolgen voor het milieu van vliegen, laten we dit transportmiddel toch nog niet meteen links liggen. Dat blijkt uit de grootschalige vakantie-enquête van Roularta Research. Ruim 2 op 3 55-plussers gaat immers met het vliegtuig op vakantie, op de auto (84%) na het populairste vervoermiddel op het vlak van reizen.

05.03.19 Sophie Benoit

Negen maatregelen om innovatie voor senioren te stimuleren

CES 2019 (Consumer Electronics Show) is zojuist achter de rug. Er namen verschillende bedrijven deel die gevoed zijn door Silver Valley, die verantwoordelijk is voor de cel "innovatie" van het Nationaal Comité van de Silver Economy Sector. Zij maakt van deze gelegenheid gebruik om negen prioriteiten voor 2019 te onthullen die gericht zijn op het boosten van innovatie in deze sector.

01.03.19 Joop Koopman

Een nieuwe koers voor consumenten van luxe producten en diensten

Net zoals Generation X en de millennials, zijn welgestelde babyboomers een beetje uitgekeken op luxe merken die alleen populair zijn vanwege hun bekende imago.

20.02.19 Sophie Benoit

Demografisch overzicht 2019: meer en meer vijftigplussers in Europa

Nieuw jaar, nieuwe statistieken. Wat zijn de levensverwachting en leeftijdspiramides in Frankrijk, België, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland?

04.02.19 Sophie Benoit

Bedrijven die het belang begrepen hebben van het verwennen van hun 50+ werknemers

De toename van het aantal mensen in de werkende leeftijd boven de 50 jaar vereist ook dat bedrijven zich aanpassen. We kunnen het niet genoeg herhalen: investeren in vijftigplussers kan een geweldige strategische actie zijn voor bedrijven. Verschillende internationale groepen hebben dit goed begrepen en voeren initiatieven uit.

29.01.19 Sophie Benoit

Online ontmoetingen tussen vijftigplussers: stop vooroordelen

Met de aankondiging van een bestand van 850.000 geregistreerde personen, DisonDemain, heeft de datingsite voor senioren zich tot taak gesteld om vooroordelen omver te werpen.

25.01.19 Joop Koopman

Babyboomers doen het toch goed in de digitale economie

Millennials worden aangeprezen als de kampioenen van de digitale wereld. Op dat gebied – zo luidt het refrein – kunnen babyboomers wel inpakken. Dat is echter niet het geval, want babyboomers zijn ondertussen steeds beter thuis in hightech en digitaal vernuft.

24.01.19 Sylvie Mayi

Babyboomers investeren in luxeproducten

Luxe betekent voor iedereen iets anders. Hoe vullen 55-plussers het begrip in? Wat maakt voor hen van een voorwerp een luxevoorwerp? Om dat na te gaan, lanceerde Roularta Research in het voorjaar van 2018 een enquête rond het thema bij de lezers van Knack/Le Vif Weekend, Nest, Plus Magazine en Trends Style. 3177 respondenten ouder dan 55 deelden hun visie.

11.01.19 Sophie Benoit

"Bien chez moi": een nieuw winkelconcept voor 50+

In Frankrijk is onlangs een winkel voor ouderen en hun familieleden geopend. Een vernieuwend concept rond welzijn en gezond ouder worden dat kan worden uitgebreid.

"Bien chez moi" is de belofte van het nieuwe pilootconcept gewijd aan 50+, gelanceerd door de Groupement Les Mousquetaires (die hyper & super Intermarché beheert).

Pagina's