16.08.18 kirstenvanelsen

50-plussers geloven in robotisering

In een heleboel domeinen kunnen robots menselijke taken vereenvoudigen of zelfs volledig overnemen. Hoe staan vijftigplussers tegenover deze toenemende digitalisering en robotisering?

Lees verder en ontdek meer resultaten uit de grootschalige lezersenquête bij Plus Magazine! 

09.08.18 Sylvie Mayi

50-plussers zijn digitaal actief

Naar aanleiding van de 30ste verjaardag van Plus Magazine organiseerde Roularta Research een grootschalige lezersenquête over de redactionele pijlers van het magazine.

Technologie neemt een belangrijke plaats in het dagelijks leven in, ook vijftigplussers sluiten deze ontwikkelingen steeds meer in de armen. Zo stelt 1 op 3 mensen ouder dan 50 jaar niet zonder gsm, smartphone, computer, tv of internet te kunnen leven.

Lees verder en ontdek meer resultaten uit de grootschalige lezersenquête bij Plus Magazine! 

23.07.18 Sophie Benoit

De rol van de grootouders in de zorg voor hun kleinkinderen

Grootouders worden vaak ingeschakeld om op de kleinkinderen te passen. Op deze manier brengen ze veel tijd met hen door, waardoor ze een belangrijke rol spelen in de kinderopvang. Onder leiding van het ministerie van Solidariteit en Gezondheid, voerde DREES (Direction de la Recherche, des études, de l’évaluation des statistiques) een onderzoek uit naar dit bekende fenomeen. 

16.07.18 Sophie Benoit

Fransen zijn bezorgd over het dagelijks leven van hun ouderen

Het marktonderzoeksbureau Ipsos heeft voor Notre Temps en les Sénioriales een grootschalig onderzoek* uitgevoerd naar de relatie van de Fransen tot hun ouderen: zijn ze zich bewust van hun dagelijks leven, van hun problemen? Voelen ze zich betrokken bij hen?

22.06.18 Sylvie Mayi

50-plussers zijn fan van online banking

Naar aanleiding van de 30ste verjaardag van Plus Magazine organiseerde Roularta Research een grootschalige lezersenquête over de redactionele pijlers van het magazine. Vijftigplussers zijn alerte investeerders. Vooral verzekeringen (38%), beleggingen (30%), aandelen (21%) en vastgoed (21%) zijn populaire financiële producten waarin ze investeren.

Lees verder en ontdek nog meer resultaten. 

15.06.18 Sophie Benoit

Meer en meer senioren willen honderd jaar worden!

HealthWork is een joint venture tussen BBDO en CDM, gespecialiseerd in gezondheidscommunicatie. Naar aanleiding van zijn lancering onthult het agentschap een exclusieve studie over “les aspirants centenaires”; een toenemend aantal vijftigplussers die door hun gedrag en houding een sterk verlangen tonen om "zo lang mogelijk en in de best mogelijke gezondheid te leven". 

10.05.18 Sylvie Mayi

Vijftigplussers zijn energiebewust

Naar aanleiding van de 30ste verjaardag van Plus Magazine organiseerde Roularta Research een grootschalige lezersenquête over de vijf redactionele pijlers van het magazine: maatschappij, financiën, vrijetijdsbesteding, gezondheid en lifestyle. Bijna 3000 lezers, ouder dan 50 jaar, hebben hun mening over deze brede waaier van onderwerpen gedeeld. Vanaf het verjaardagsnummer van 24 mei bespreekt de redactie de resultaten van deze enquête in de verschillende edities tot eind van dit jaar. 

Een gezonde leefomgeving is belangrijk, ook vijftigplussers hechten veel belang aan milieu en duurzaamheid.

Lees verder en ontdek alvast enkele resultaten! 

27.02.18 Sylvie Mayi

Babyboomers zijn belangrijke luxe-kopers

Net zoals in zoveel andere product- en dienstencategorieën, hebben ook marketeers gespecialiseerd in luxe de neiging om babyboomers over het hoofd te zien en de voorkeur te geven aan millennials. Wanneer de oudere consumenten dit eenmaal opmerken, zullen ze opteren voor merken die hen wél serieus nemen, bijvoorbeeld merken die hun aanbod voorstellen met modellen wiens leeftijd meer aansluit bij die van de babyboomers.

16.02.18 Sylvie Mayi

Babyboomers en hun merktrouwheid

Oudere consumenten zijn meer dan jongere mensen geneigd om langer trouw te blijven aan een bepaald merk, maar alles hangt wel af van de manier waarop ze in het verleden behandeld zijn.

05.02.18 Sylvie Mayi

Klassieke winkels kunnen gebruik maken van apps om babyboomers aan te trekken

De opkomst van online winkels heeft ervoor gezorgd dat gewone winkels het steeds moeilijker hebben om klanten vast te houden, en zeker om nieuwe aan te trekken. Fysieke winkels gaan dan ook steeds meer op zoek naar manieren om de concurrentie met online shops aan te gaan.

Pagina's