22.05.19 Sylvie Mayi

Het consumptiegedrag van 55-plussers in kaart

Roularta Research peilde in de grootschalige “Influencers Survey” niet enkel naar de impact van sociale media, maar onderzocht ook het consumptiegedrag van de respondenten met betrekking tot onder andere mode en beauty. Waar liggen de interesses van babyboomers? Wat vinden ze belangrijk bij de aankoop van producten? Uit de resultaten blijkt dat ze nog steeds interesse hebben in mode en beauty en dat ze hun aankopen liever in de winkel doen dan online.

08.05.19 Sophie Benoit

Orange Healthcare zet in op de Zilveren Economie en vergemakkelijkt de toegang tot gezondheidszorg

Als belangrijke speler in de Zilveren Economie en lid van Syntec Numérique heeft Orange Healthcare een witboek op de markt gebracht, “La révolution du bien vieillir”.

25.04.19 Sylvie Mayi

55-plussers zijn actief op sociale media

De gedachte dat babyboomers niet online aanwezig zijn, is allang achterhaald. Dat blijkt uit de Digimeter, een onderzoek van Imec dat het gebruik van media en technologie in Vlaanderen in kaart brengt.

19.04.19 Sophie Benoit

Babyboomers als testpersonen

Silver Valley is een project dat alle betrokkenen van de "Silver Economy" samenbrengt om de voorwaarden te creëren die bevorderlijk zijn voor de ontwikkeling van innovatieprojecten en commerciële en industriële partnerschappen. Zo willen ze tegemoetkomen aan de behoeften en de gebruiken van ouderen en hun gezinnen.

19.03.19 Joop Koopman

Restaurants doen er goed aan om babyboomers niet te verwaarlozen

Millennials en mensen uit Generation Z krijgen haast alle marketingaandacht, maar als het gaat om klandizie voor restaurants en de horeca in het algemeen, zijn babyboomers nog steeds de meest koopkrachtige doelgroep.

08.03.19 Sylvie Mayi

Het vakantiegedrag van 55-plussers in kaart

Hoewel we steeds meer gewezen worden op de schadelijke gevolgen voor het milieu van vliegen, laten we dit transportmiddel toch nog niet meteen links liggen. Dat blijkt uit de grootschalige vakantie-enquête van Roularta Research. Ruim 2 op 3 55-plussers gaat immers met het vliegtuig op vakantie, op de auto (84%) na het populairste vervoermiddel op het vlak van reizen.

05.03.19 Sophie Benoit

Negen maatregelen om innovatie voor senioren te stimuleren

CES 2019 (Consumer Electronics Show) is zojuist achter de rug. Er namen verschillende bedrijven deel die gevoed zijn door Silver Valley, die verantwoordelijk is voor de cel "innovatie" van het Nationaal Comité van de Silver Economy Sector. Zij maakt van deze gelegenheid gebruik om negen prioriteiten voor 2019 te onthullen die gericht zijn op het boosten van innovatie in deze sector.

01.03.19 Joop Koopman

Een nieuwe koers voor consumenten van luxe producten en diensten

Net zoals Generation X en de millennials, zijn welgestelde babyboomers een beetje uitgekeken op luxe merken die alleen populair zijn vanwege hun bekende imago.

20.02.19 Sophie Benoit

Demografisch overzicht 2019: meer en meer vijftigplussers in Europa

Nieuw jaar, nieuwe statistieken. Wat zijn de levensverwachting en leeftijdspiramides in Frankrijk, België, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland?

04.02.19 Sophie Benoit

Bedrijven die het belang begrepen hebben van het verwennen van hun 50+ werknemers

De toename van het aantal werkende mensen boven de 50 jaar vereist ook dat bedrijven zich aanpassen. We kunnen het niet genoeg herhalen: investeren in vijftigplussers kan een geweldige strategische actie zijn voor bedrijven. Verschillende internationale groepen hebben dit goed begrepen en voeren reeds allerlei initiatieven uit.

Pagina's