20.02.19 Sophie Benoit

Demografisch overzicht 2019: meer en meer vijftigplussers in Europa

Nieuw jaar, nieuwe statistieken. Wat zijn de levensverwachting en leeftijdspiramides in Frankrijk, België, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland?

04.02.19 Sophie Benoit

Bedrijven die het belang begrepen hebben van het verwennen van hun 50+ werknemers

De toename van het aantal mensen in de werkende leeftijd boven de 50 jaar vereist ook dat bedrijven zich aanpassen. We kunnen het niet genoeg herhalen: investeren in vijftigplussers kan een geweldige strategische actie zijn voor bedrijven. Verschillende internationale groepen hebben dit goed begrepen en voeren initiatieven uit.

29.01.19 Sophie Benoit

Online ontmoetingen tussen vijftigplussers: stop vooroordelen

Met de aankondiging van een bestand van 850.000 geregistreerde personen, DisonDemain, heeft de datingsite voor senioren zich tot taak gesteld om vooroordelen omver te werpen.

25.01.19 Joop Koopman

Babyboomers doen het toch goed in de digitale economie

Millennials worden aangeprezen als de kampioenen van de digitale wereld. Op dat gebied – zo luidt het refrein – kunnen babyboomers wel inpakken. Dat is echter niet het geval, want babyboomers zijn ondertussen steeds beter thuis in hightech en digitaal vernuft.

24.01.19 Sylvie Mayi

Babyboomers investeren in luxeproducten

Luxe betekent voor iedereen iets anders. Hoe vullen 55-plussers het begrip in? Wat maakt voor hen van een voorwerp een luxevoorwerp? Om dat na te gaan, lanceerde Roularta Research in het voorjaar van 2018 een enquête rond het thema bij de lezers van Knack/Le Vif Weekend, Nest, Plus Magazine en Trends Style. 3177 respondenten ouder dan 55 deelden hun visie.

11.01.19 Sophie Benoit

"Bien chez moi": een nieuw winkelconcept voor 50+

In Frankrijk is onlangs een winkel voor ouderen en hun familieleden geopend. Een vernieuwend concept rond welzijn en gezond ouder worden dat kan worden uitgebreid.

"Bien chez moi" is de belofte van het nieuwe pilootconcept gewijd aan 50+, gelanceerd door de Groupement Les Mousquetaires (die hyper & super Intermarché beheert).

07.01.19 Sophie Benoit

Winnaars van de Boomer Challenge van Mondelez & Vitagora

De Boomer Challenge is een internationale wedstrijd georganiseerd door Vitagora en Mondelēz International, gelanceerd eind oktober 2018. Deze wedstrijd heeft een tweeledig doel: het identificeren en belonen van de beste starters die voedselinnovaties aanbieden voor 50+ in goede gezondheid. Afgewerkte producten, verwerkingsprocessen, ingrediënten, verpakkingen,...: alle initiatieven die echt aangepast zijn aan 50+ en hun dagelijkse voeding.

04.01.19 Sylvie Mayi

55-plussers en hun bank

55-plussers blijven massaal geld op zicht (96%)- en spaarrekeningen (92%) plaatsen. Dat blijkt uit de grote bankenenquête van Roularta Research, die afgenomen werd in de periode april-mei 2018 bij de lezers van Knack/Le Vif, Plus Magazine, Trends & Sport/Voetbalmagazine. Deze enquête brengt het financiële profiel van de Belgen in kaart en polst naar de relatie met hun bank.

01.01.19

Happy New Year!

Wij hopen dat u genoten heeft van prachtige eindejaarsfeesten en een gezond en succesvol jaar tegemoet gaat.

We kijken ernaar uit om u ook dit jaar via deze weg te inspireren en op de hoogte te houden van de laatste nieuwtjes over de 50-plusmarkt.

Onze beste wensen!

28.12.18 Sophie Benoit

Case study / 50+ betrekken bij de constructie van een specifiek aanbod

Somfy is een belangrijke Franse speler op het gebied van woningapparatuur (garages, alarmsystemen) en nu ook op het gebied van domotica. Het merk wilde zich op een relevante manier richten tot vijftigplussers, een interessante doelgroep voor dit soort apparatuur: eigenaars van eengezinswoningen hebben een grote behoefte aan veiligheid en zijn zeer geïnteresseerd in domotica om hun dagelijks leven gemakkelijker te maken.

Om er zeker van te zijn dat ze hen op de gepaste manier en op basis van echte inzichten aanspreken, had het merk het juiste idee....om de belangrijkste betrokkenen te bevragen.

Resultaat: een project in verschillende fasen, van debat tot productontwerp

Pagina's