22.06.18

50-plussers zijn fan van online banking

Naar aanleiding van de 30ste verjaardag van Plus Magazine organiseerde Roularta Research een grootschalige lezersenquête over de redactionele pijlers van het magazine. Vijftigplussers zijn alerte investeerders. Vooral verzekeringen (38%), beleggingen (30%), aandelen (21%) en vastgoed (21%) zijn populaire financiële producten waarin ze investeren.

Lees verder en ontdek nog meer resultaten. 

15.06.18

Meer en meer senioren willen honderd jaar worden!

HealthWork is een joint venture tussen BBDO en CDM, gespecialiseerd in gezondheidscommunicatie. Naar aanleiding van zijn lancering onthult het agentschap een exclusieve studie over “les aspirants centenaires”; een toenemend aantal vijftigplussers die door hun gedrag en houding een sterk verlangen tonen om "zo lang mogelijk en in de best mogelijke gezondheid te leven". 

10.05.18

Vijftigplussers zijn energiebewust

Naar aanleiding van de 30ste verjaardag van Plus Magazine organiseerde Roularta Research een grootschalige lezersenquête over de vijf redactionele pijlers van het magazine: maatschappij, financiën, vrijetijdsbesteding, gezondheid en lifestyle. Bijna 3000 lezers, ouder dan 50 jaar, hebben hun mening over deze brede waaier van onderwerpen gedeeld. Vanaf het verjaardagsnummer van 24 mei bespreekt de redactie de resultaten van deze enquête in de verschillende edities tot eind van dit jaar. 

Een gezonde leefomgeving is belangrijk, ook vijftigplussers hechten veel belang aan milieu en duurzaamheid.

Lees verder en ontdek alvast enkele resultaten! 

27.02.18

Babyboomers zijn belangrijke luxe-kopers

Net zoals in zoveel andere product- en dienstencategorieën, hebben ook marketeers gespecialiseerd in luxe de neiging om babyboomers over het hoofd te zien en de voorkeur te geven aan millennials. Wanneer de oudere consumenten dit eenmaal opmerken, zullen ze opteren voor merken die hen wél serieus nemen, bijvoorbeeld merken die hun aanbod voorstellen met modellen wiens leeftijd meer aansluit bij die van de babyboomers.

16.02.18

Babyboomers en hun merktrouwheid

Oudere consumenten zijn meer dan jongere mensen geneigd om langer trouw te blijven aan een bepaald merk, maar alles hangt wel af van de manier waarop ze in het verleden behandeld zijn.

05.02.18

Klassieke winkels kunnen gebruik maken van apps om babyboomers aan te trekken

De opkomst van online winkels heeft ervoor gezorgd dat gewone winkels het steeds moeilijker hebben om klanten vast te houden, en zeker om nieuwe aan te trekken. Fysieke winkels gaan dan ook steeds meer op zoek naar manieren om de concurrentie met online shops aan te gaan.

18.01.18

Babyboomers profiteren van veranderende kledingnormen

Dankzij steeds minder formele kledingvoorschriften, kunnen babyboomers zich steeds meer kleden zoals de jongere generaties, zonder dat ze er vreemd uitzien of zonder dat het lijkt alsof ze té hard proberen om er jong uit te zien.  

10.01.18

The Longevity Economy, babyboomers en hun betekenis voor de economie

Hoewel babyboomers ’s werelds snelst groeiende markt vormen, zijn ze ook de meest onbegrepen. Joseph Coughlin, het hoofd van het Age Lab van het Massachusetts Institute of Technology, wil daar verandering in brengen en bedrijven helpen deze groep beter te begrijpen. In zijn nieuwe boek, The Longevity Economy, onthult hij hoe ze beter kunnen inspelen op een verouderende wereld.

04.01.18

Babyboomers kiezen steeds meer voor luxeappartementen

Hoewel een groot aantal babyboomers zich in een financiële positie bevindt om nieuwe huizen te kopen, kiezen ze er steeds meer voor om luxeappartementen te huren met een heleboel voorzieningen die hun leven aangenamer en eenvoudiger maken.

21.11.17 Joop Koopman

Gezonde voedselproducten zijn gebaat bij duidelijke etiketten

Gezond, natuurlijk, vers en seizoensgebonden voedsel – het liefst biologisch – wordt steeds populairder. Men denkt al snel dat die trend de wensen van vooral jongeren weerspiegelt, maar experts zeggen dat het juist de babyboomers zijn die ‘gezond eten’ hoog in het vaandel hebben.

Pagina's