02.08.19 Mélanie Bérard

De verbonden gezondheid

Websites, apps, verbonden voorwerpen,... De verbonden gezondheid wordt steeds toegankelijker en zorgt voor een omwenteling in het dagelijks leven van veel Fransen. Ook senioren worden niet overgeslagen, want er zijn veel digitale hulpmiddelen ontwikkeld om hen beter te ondersteunen en te zorgen voor een beter toezicht op hun gezondheid. Een kleine blik op deze nieuwigheden die het leven van onze senioren veranderen:

25.07.19 Mélanie Bérard

Angers, in seniorenmodus

De stad Angers, in het westen van Frankrijk, organiseert van 1 tot 4 oktober het eerste internationale evenement dat uitsluitend gericht is op "Smart City, Smart Home, Smart Life" voor senioren en de Silver Economy

17.06.19 Mélanie Bérard

Senior influencers, een nieuwe kans voor merken?

Omdat senior niet synoniem is met inactiviteit, is er de laatste jaren een nieuwe gemeenschap van senior influencers ontstaan. Strijdend tegen clichés over veroudering en pensionering, dompelen deze senioren ons onder in hun dagelijks leven, delen ze hun goede tips, hun reizen en richten ze zich op de sociale netwerken met hun originaliteit en frisheid! Ze worden een groeiende commerciële kans voor merken die zich willen richten op steeds meer gedigitaliseerde senioren. Ze worden op dezelfde manier als de "jongere" influencers gevraagd om een boodschap over te brengen naar de ouderen die hen volgen en zich identificeren met hun levenswijze.

10.06.19 Mélanie Bérard

Babyboomers kiezen voor colocatie

Colocatie beperkt zich niet enkel tot studenten die op zoek zijn naar betaalbare huisvesting. Ook onder senioren wordt deze vorm van samenwonen steeds populairder, om het isolement te bestrijden dat een groot deel van deze bevolking treft. Deze trend groeit dan ook met de jaren: er zijn steeds meer mogelijkheden voor senioren die graag samenwonen. We zoomen in op een aantal van de vele opties.

22.05.19 Sylvie Mayi

Het consumptiegedrag van 55-plussers in kaart

Roularta Research peilde in de grootschalige “Influencers Survey” niet enkel naar de impact van sociale media, maar onderzocht ook het consumptiegedrag van de respondenten met betrekking tot onder andere mode en beauty. Waar liggen de interesses van babyboomers? Wat vinden ze belangrijk bij de aankoop van producten? Uit de resultaten blijkt dat ze nog steeds interesse hebben in mode en beauty en dat ze hun aankopen liever in de winkel doen dan online.

08.05.19 Sophie Benoit

Orange Healthcare zet in op de Zilveren Economie en vergemakkelijkt de toegang tot gezondheidszorg

Als belangrijke speler in de Zilveren Economie en lid van Syntec Numérique heeft Orange Healthcare een witboek op de markt gebracht, “La révolution du bien vieillir”.

25.04.19 Sylvie Mayi

55-plussers zijn actief op sociale media

De gedachte dat babyboomers niet online aanwezig zijn, is allang achterhaald. Dat blijkt uit de Digimeter, een onderzoek van Imec dat het gebruik van media en technologie in Vlaanderen in kaart brengt.

19.04.19 Sophie Benoit

Babyboomers als testpersonen

Silver Valley is een project dat alle betrokkenen van de "Silver Economy" samenbrengt om de voorwaarden te creëren die bevorderlijk zijn voor de ontwikkeling van innovatieprojecten en commerciële en industriële partnerschappen. Zo willen ze tegemoetkomen aan de behoeften en de gebruiken van ouderen en hun gezinnen.

19.03.19 Joop Koopman

Restaurants doen er goed aan om babyboomers niet te verwaarlozen

Millennials en mensen uit Generation Z krijgen haast alle marketingaandacht, maar als het gaat om klandizie voor restaurants en de horeca in het algemeen, zijn babyboomers nog steeds de meest koopkrachtige doelgroep.

08.03.19 Sylvie Mayi

Het vakantiegedrag van 55-plussers in kaart

Hoewel we steeds meer gewezen worden op de schadelijke gevolgen voor het milieu van vliegen, laten we dit transportmiddel toch nog niet meteen links liggen. Dat blijkt uit de grootschalige vakantie-enquête van Roularta Research. Ruim 2 op 3 55-plussers gaat immers met het vliegtuig op vakantie, op de auto (84%) na het populairste vervoermiddel op het vlak van reizen.

Pagina's