27.02.18

Babyboomers zijn belangrijke luxe-kopers

Net zoals in zoveel andere product- en dienstencategorieën, hebben ook marketeers gespecialiseerd in luxe de neiging om babyboomers over het hoofd te zien en de voorkeur te geven aan millennials. Wanneer de oudere consumenten dit eenmaal opmerken, zullen ze opteren voor merken die hen wél serieus nemen, bijvoorbeeld merken die hun aanbod voorstellen met modellen wiens leeftijd meer aansluit bij die van de babyboomers.

16.02.18

Babyboomers en hun merktrouwheid

Oudere consumenten zijn meer dan jongere mensen geneigd om langer trouw te blijven aan een bepaald merk, maar alles hangt wel af van de manier waarop ze in het verleden behandeld zijn.

05.02.18

Klassieke winkels kunnen gebruik maken van apps om babyboomers aan te trekken

De opkomst van online winkels heeft ervoor gezorgd dat gewone winkels het steeds moeilijker hebben om klanten vast te houden, en zeker om nieuwe aan te trekken. Fysieke winkels gaan dan ook steeds meer op zoek naar manieren om de concurrentie met online shops aan te gaan.

18.01.18

Babyboomers profiteren van veranderende kledingnormen

Dankzij steeds minder formele kledingvoorschriften, kunnen babyboomers zich steeds meer kleden zoals de jongere generaties, zonder dat ze er vreemd uitzien of zonder dat het lijkt alsof ze té hard proberen om er jong uit te zien.  

10.01.18

The Longevity Economy, babyboomers en hun betekenis voor de economie

Hoewel babyboomers ’s werelds snelst groeiende markt vormen, zijn ze ook de meest onbegrepen. Joseph Coughlin, het hoofd van het Age Lab van het Massachusetts Institute of Technology, wil daar verandering in brengen en bedrijven helpen deze groep beter te begrijpen. In zijn nieuwe boek, The Longevity Economy, onthult hij hoe ze beter kunnen inspelen op een verouderende wereld.

04.01.18

Babyboomers kiezen steeds meer voor luxeappartementen

Hoewel een groot aantal babyboomers zich in een financiële positie bevindt om nieuwe huizen te kopen, kiezen ze er steeds meer voor om luxeappartementen te huren met een heleboel voorzieningen die hun leven aangenamer en eenvoudiger maken.

21.11.17 Joop Koopman

Gezonde voedselproducten zijn gebaat bij duidelijke etiketten

Gezond, natuurlijk, vers en seizoensgebonden voedsel – het liefst biologisch – wordt steeds populairder. Men denkt al snel dat die trend de wensen van vooral jongeren weerspiegelt, maar experts zeggen dat het juist de babyboomers zijn die ‘gezond eten’ hoog in het vaandel hebben.

13.11.17 Joop Koopman

Babyboomermarketeers: leer van Apple!

Apple introduceerde onlangs zijn nieuwe iPhone 8 en 10 en vierde het 10-jarig jubileum van de smartphone. Het bedrijf laat marketeers zien dat eenvoud een grote aantrekkingskracht heeft op babyboomers.

10.11.17 Joop Koopman

Smartphonegebruik onder babyboomers blijft groeien

50- tot 65-jarigen schaffen steeds vaker een smartphone aan en gaan er steeds handiger mee om. 70-plussers daarentegen zijn minder enthousiast en hebben minder vertrouwen in hun eigen kunnen. Marketeers kunnen hen op allerlei fronten van dienst zijn.

07.11.17 Joop Koopman

Een digitale strategie voor 50-plussers vergt tijd en geduld

Het is inmiddels een bekend verhaal: millennials zijn de digitale generatie, opgegroeid met internet. Maar marketeers onderschatten de groeiende digitale en sociale media-vaardigheid van babyboomers. Hoofd digitale strategie van ouderenbond AARP geeft inzicht.

Pagina's