Babyboomers zijn belangrijke luxe-kopers

Net zoals in zoveel andere product- en dienstencategorieën, hebben ook marketeers gespecialiseerd in luxe de neiging om babyboomers over het hoofd te zien en de voorkeur te geven aan millennials. Wanneer de oudere consumenten dit eenmaal opmerken, zullen ze opteren voor merken die hen wél serieus nemen, bijvoorbeeld merken die hun aanbod voorstellen met modellen wiens leeftijd meer aansluit bij die van de babyboomers.

27.02.18 Sylvie Mayi

Vergeleken met millennials, die zeer gevoelig zijn voor trends, zijn babyboomers trouwer aan klassieke merken en designs. Bovendien waarderen ze, meer dan de meeste consumenten, een op maat gemaakte service in de winkels. Terwijl jongere consumenten meer geneigd zijn om online hun producten aan te kopen, stellen babyboomers de winkelervaring nog steeds op prijs. Daarnaast hebben babyboomers meestal veel meer geld te besteden dan jongere generaties, waardoor het van groot belang is om ook deze doelgroep te bereiken.

Maar liefst 41% van de 55-64-jarigen en 34% van de 65-plussers voelt zich aangetrokken tot luxemerken en –producten.  Volgens bijna twee op drie 55-plussers staan luxeproducten garant voor kwaliteit. De overgrote meerderheid van de 55-plussers geeft toe dat luxemerken onvermijdelijk duurder zijn en 47% van de 55-64-jarigen ziet de aankoop van luxeproducten daarom als een echte investering.*

Het Roularta Research-team werkt dit jaar aan een update van deze luxe-enquête. Bent u graag op de hoogte van de nieuwe resultaten? Geef hen dan een seintje!

*Bron: Roularta Research/ Luxe enquête 2015