Vijftigplussers zijn modebewust

Naar aanleiding van de 30ste verjaardag van Plus Magazine organiseerde Roularta Research een grootschalige lezersenquête over de redactionele pijlers van het magazine. Eerder verschenen al interessante weetjes over financiën, technologie en toerisme. In de tweede golf van de Plus Magazine-enquête onderzocht Roularta Research de mening van 2318 vijftigplussers met betrekking tot wonen, gezondheid en beauty. Hieruit blijkt onder andere dat de meerderheid van de vijftigplussers het uiterlijk nog steeds belangrijk vindt (90%)

05.11.18 Sylvie Mayi

3 op de 4 vijftigplussers besteden aandacht aan hun kapsel en 34% volgt de modetrends. Inspiratie voor hun modeaankopen halen ze voornamelijk uit het bekijken van winkeletalages (42%), magazines (24%) en internet (14%).

Ook in schoonheidsproducten hebben vijftigplussers nog steeds interesse. 56% zegt vertrouwen te hebben in biologische verzorgingsproducten en 16% vindt het leuk om met make-up zelf nieuwigheden uit te proberen.

Bovendien vindt het merendeel dat felle kleuren (93%) en hoge hakken (80%) ook vijftigplussers nog altijd flatteren.

Zin om nog meer cijfers omtrent deze trendgevoelige doelgroep te krijgen? Geef ons dan nu een seintje.

Bron: Roularta Research / Enquête Plus Magazine, 2018.