Onderzoek

Print
22.06.18

50-plussers zijn fan van online banking

Naar aanleiding van de 30ste verjaardag van Plus Magazine organiseerde Roularta Research een grootschalige lezersenquête over de redactionele pijlers van het magazine. Vijftigplussers zijn alerte investeerders. Vooral verzekeringen (38%), beleggingen (30%), aandelen (21%) en vastgoed (21%) zijn populaire financiële producten waarin ze investeren.

Lees verder en ontdek nog meer resultaten. 

15.06.18

Meer en meer senioren willen honderd jaar worden!

HealthWork is een joint venture tussen BBDO en CDM, gespecialiseerd in gezondheidscommunicatie. Naar aanleiding van zijn lancering onthult het agentschap een exclusieve studie over “les aspirants centenaires”; een toenemend aantal vijftigplussers die door hun gedrag en houding een sterk verlangen tonen om "zo lang mogelijk en in de best mogelijke gezondheid te leven". 

04.06.18

50-plussers zijn actieve levensgenieters

In mei organiseerde Roularta Research een korte enquête bij de lezers en abonnees van Knack rond vrijetijdsactiviteiten. Wat zijn hun favoriete bezigheden tijdens daguitstappen? Waar halen ze hun inspiratie?

31.05.18

"Jeuniors": portret van een nieuwe generatie 50-plussers

Het Franse reclamebureau Grenade & Sparks heeft samen met onderzoeksinstituut Co-meet een nieuwe studie gedaan naar senioren, een doelgroep die we denken te kennen maar die constant in verandering is. Het instituut koos ervoor om dit kwalitatieve onderzoek te doen via een gesloten Facebook-groep, met een panel van 40 surfers tussen de 60 en 75 jaar oud, al dan niet met pensioen. Zo kunnen ze de onderwerpen bespreken die hen het meest interesseren en verzamelen de onderzoekers materiaal van hoge kwaliteit.

10.05.18

Vijftigplussers zijn energiebewust

Naar aanleiding van de 30ste verjaardag van Plus Magazine organiseerde Roularta Research een grootschalige lezersenquête over de vijf redactionele pijlers van het magazine: maatschappij, financiën, vrijetijdsbesteding, gezondheid en lifestyle. Bijna 3000 lezers, ouder dan 50 jaar, hebben hun mening over deze brede waaier van onderwerpen gedeeld. Vanaf het verjaardagsnummer van 24 mei bespreekt de redactie de resultaten van deze enquête in de verschillende edities tot eind van dit jaar. 

Een gezonde leefomgeving is belangrijk, ook vijftigplussers hechten veel belang aan milieu en duurzaamheid.

Lees verder en ontdek alvast enkele resultaten! 

23.11.17 Jan Drijvers

Waarden en emoties bij 50 tot 64-jarigen

Vijftigplussers onderscheiden zich door hun grote sociaalvoelendheid en zorg voor menselijke relaties. Vanuit een sociaal-cultureel standpunt stellen zij technologie ten dienste van de mens.
15.11.17 Jan Drijvers

Het mediagebruik bij 50 tot 64-jarigen

Bij vijftigplussers staan de traditionele media voorop, ze zijn heavy TV-kijkers en radio-luisteraars. Ze blijven fan van het geschreven woord. Het internet gebruiken zij vooral functioneel, zij zoeken er vooral nieuws.
13.11.17 Jan Drijvers

Hoe kopen 50 tot 64-jarigen?

De generatie van 50 tot 64-jarigen gaan op zoek naar de beste producten en gebruiken hiervoor de merken als gids. In de keuze van diensten willen zij zelf aan het stuur blijven en houden ze het liefst controle. Ze communiceren selectief en staan kritisch ten opzichte van reclame. Ze zijn voorzichtig in geldzaken, zijn bewust bezig met gezondheid en gaan graag actief ontdekken als ze op reis zijn.
06.11.17 Jan Drijvers

Sociaal-culturele waarden bij 50 tot 64-jarigen

Vijftigplussers hebben een grote verantwoordelijkheidszin en dragen ethiek en gezin hoog in het vaandel. Technologie moet ten dienste van de mens staan.
16.10.17 Joop Koopman

Het reisverlanglijstje van de babyboomers

De reislust van babyboomers is niet te stuiten. Reisorganisaties, hotels en horecagelegenheden kunnen hiervan nog vele jaren profiteren. Maar senioren hebben wel bepaalde eisen als het gaat om vooral de praktische kant van hun reiservaring.

09.10.17 Joop Koopman

Babyboomers geven de anti-aging-branche een enorme impuls

‘Anti-aging’ producten zitten enorm in de lift, vooral dankzij de babyboomers. Zowel de mannen als vrouwen van deze generatie willen er graag goed uit blijven zien.

05.10.17 Joop Koopman

Babyboomers willen graag gezonde voeding

Babyboomers – en ook veel senioren – vinden gezond eten steeds belangrijker. Hoewel marketeers van gezonde voeding hun pijlen vaak op 50-minners richten, zijn het juist de 50-plussers die beter op de gezonde ingrediënten van voedingsmiddelen letten.