Onderzoek

Print
23.11.17 Jan Drijvers

Waarden en emoties bij 50 tot 64-jarigen

Vijftigplussers onderscheiden zich door hun grote sociaalvoelendheid en zorg voor menselijke relaties. Vanuit een sociaal-cultureel standpunt stellen zij technologie ten dienste van de mens.
15.11.17 Jan Drijvers

Het mediagebruik bij 50 tot 64-jarigen

Bij vijftigplussers staan de traditionele media voorop, ze zijn heavy TV-kijkers en radio-luisteraars. Ze blijven fan van het geschreven woord. Het internet gebruiken zij vooral functioneel, zij zoeken er vooral nieuws.
13.11.17 Jan Drijvers

Hoe kopen 50 tot 64-jarigen?

De generatie van 50 tot 64-jarigen gaan op zoek naar de beste producten en gebruiken hiervoor de merken als gids. In de keuze van diensten willen zij zelf aan het stuur blijven en houden ze het liefst controle. Ze communiceren selectief en staan kritisch ten opzichte van reclame. Ze zijn voorzichtig in geldzaken, zijn bewust bezig met gezondheid en gaan graag actief ontdekken als ze op reis zijn.
06.11.17 Jan Drijvers

Sociaal-culturele waarden bij 50 tot 64-jarigen

Vijftigplussers hebben een grote verantwoordelijkheidszin en dragen ethiek en gezin hoog in het vaandel. Technologie moet ten dienste van de mens staan.
16.10.17 Joop Koopman

Het reisverlanglijstje van de babyboomers

De reislust van babyboomers is niet te stuiten. Reisorganisaties, hotels en horecagelegenheden kunnen hiervan nog vele jaren profiteren. Maar senioren hebben wel bepaalde eisen als het gaat om vooral de praktische kant van hun reiservaring.

09.10.17 Joop Koopman

Babyboomers geven de anti-aging-branche een enorme impuls

‘Anti-aging’ producten zitten enorm in de lift, vooral dankzij de babyboomers. Zowel de mannen als vrouwen van deze generatie willen er graag goed uit blijven zien.

05.10.17 Joop Koopman

Babyboomers willen graag gezonde voeding

Babyboomers – en ook veel senioren – vinden gezond eten steeds belangrijker. Hoewel marketeers van gezonde voeding hun pijlen vaak op 50-minners richten, zijn het juist de 50-plussers die beter op de gezonde ingrediënten van voedingsmiddelen letten.