Het consumptiegedrag van 55-plussers in kaart

Roularta Research peilde in de grootschalige “Influencers Survey” niet enkel naar de impact van sociale media, maar onderzocht ook het consumptiegedrag van de respondenten met betrekking tot onder andere mode en beauty. Waar liggen de interesses van babyboomers? Wat vinden ze belangrijk bij de aankoop van producten? Uit de resultaten blijkt dat ze nog steeds interesse hebben in mode en beauty en dat ze hun aankopen liever in de winkel doen dan online.

22.05.19 Sylvie Mayi

Babyboomers zijn nog steeds geïnteresseerd in mode: 1 op 4 geeft aan dat mode belangrijk is. Inspiratie voor hun modeaankopen vinden ze vooral in de winkels zelf (60%), in catalogi/folders (26%) of tijdschriften (25%). Winkelketens (66%) en boetieks (54%) blijven de populairste plaatsen om hun aankopen te verrichten. Online shops (13%) doen het daarentegen minder goed.

Babyboomers maken ook nog volop gebruik van verzorgingsproducten. Maar liefst 77% van de vrouwelijke 55-plussers gebruikt elke dag een dagcrème. Het merendeel koopt dit bij de apotheek (38%), slechts een kleine 8% doet zijn aankoop online. Meer dan 1 op 2 vrouwen brengt dagelijks een parfum aan.

Zin om nog meer inzicht te krijgen in het consumptiegedrag van senioren? Contacteer Roularta Research dan nu voor meer informatie of meer gedetailleerde resultaten.

Bron: Roularta Research, Influencers Survey 2019.